Kapitalis Menuju Kehancuran 2018 /1440




Dalam kitab-kitab Hadist Berkenaan peristiwa akhir zaman boleh dikatakan hampir kesemua tanda2 kecil telah terjadi bahkan tanda besar seperti kehadiran Adhukhan (Asap) dan Dajjal juga sebahagian ulamak berpendapat kita sedang menempuhi.

Namun kita sebagai seorang mukmin biar apa pun suasana kita kita akan terus menjalani rutin harian berpandukan petunjuk Al Quran & Hadist.Dimana Islam meletakkan mencari nafkah keluarga & menguruskan masyarakat adalah ibadah sekiranya dilakukan tanpa melanngar hukum syarak dan kita senantiasa mencari mardhatillah dalam kehidupan.

Pada kesempatan ini saya ingin berkongsi sedikit tentang maklumat interest base ekonomi ( kapatalis sistem ) ciptaan Yahudi. Menurut kajian yang telah dibuat oleh Alan Oliver. Seorang pakar ekonomi dari Australia dalam sebuah bukunya yang bertajuk Fibonaci and Golden Harmonic Ratio. Beliau memulakan kariernya pada 1989 dan pernah bekerja dengan dua bank utama Australia iaitu Westpac dan ANZ.

Mengikut kajian melalui teori yang dibuat oleh W. D.Gannteori W.D.Gann pada bursa saham Australia dan Wall Street. Teori yang sedia ada dalam istilah ekonomi iaitu putaran ekonomi adalah sangat relevan.

Apakah itu putaran ekonomi? Iaitu kitaran ekonomi daripada jatuh akan bangun semula dan akan akan jatuh balik. Begitulah seterusnya. Ibaratnya adalah seperti tayar. Setelah kajian di buat, menggunakan teori nombor 144 dan nombor 90. Nombor 144 adalah nombor Fibonacci iaitu satu siri nombor matematik dan nisbah yang digunakan untuk mereka bentuk dalam bidang kejuruteraan. Dan yang pasti teori nombor 144 dalam dan nombor 90 digunakan juga dalam pasaran saham serta ekonomi. Dengan menggunakan teori ini, 50% peraturan ini adalah merupakan faktor utama. Separuh atau setengah urusniaga saham di antara yang tertinggi dan terendah boleh mengubah pasaran saham. Bagaimanakah ini boleh berlaku? Seperti yang telah kita sedia maklum, kemelesatan ekonomi dunia pernah berlaku yang paling teruk tahun 1929. Seterusnya kemelesetan tersebut menjadi pemacu utama tercetusnya perang dunia kedua (WWR 2). Berbalik kepada teori, ini sekiranya kita menambah 90 tahun…hasilnya adalah tahun 2019..Oleh itu persamaan sebaliknya, 90 tahun kebelakang 1929 adalah tahun kemelesetan ekonomi tahun 1840. Jika menggunakan teori nombor 144 bulan (12 tahun) sebelum 2019, kita dapati tahun 2007 telah berlaku krisis ekonomi dunia. Krisis ekonomi Global sebenarnya tidak dapat diatasi bahkan suntikan kewangan dari bank pusat yang dikritik pakar sebagai tak terkawal akan menambah kesan buruk kepada kitaran ekonomi masa depan.Fenomena ini akibat sistem ekonomi yang menggalakkan Lifestyle berhutang & amalan politik demokrasi itu sendiri.Manakala pemimpin negara terpaksa membuat perkara yang bercanggah dari "goöd economy practise" demi meraih undi dan mengekalkan kuasa.

Sekiranya kita menerima 50% teori ini dari garis masa 1929 hingga 2019, maka 50% daripada teori 90 tahun menjadi 45 tahun maka ia bersamaan dengan 1974 (1929+45=1974). Pada tahun 1974 dunia sekali lagi telah mengalami krisis ekonomi (minor financial distress), dimana bank-bank di Eropah gagal menguruskan ekonomi dengan baik akibat kejatuhan harga hartanah secara drastic. 90 bulan sebelum kemelesetan ekonomi (Great Depression 2019) sebagai asas persamaan. Ini menjadikan suku ketiga 2012 berkemungkinan berlakunya krisis ekonomi (minor crisis financial distress). Hari ini kita berada October 2013 dari laporan hampir tepat sekali laporan ini. Jika di kira kebelakang, akan jatuh pada tarikh September 2001 (Plus Minus@hampir 2012-12=2000 ). Dimana berlakunya trajedi 11 september 2001, (WTC New York di serang). Jika berlakunya keadaan ini, maka THE GREAT DEPRESSION 2019 menjadi bala buat semua umat manusia. Mungkin lebih awal atau lewat iaitu antara 2018 (1440H ) - 2022 ( 1444H ).



Prediksi ini mungkin akan jadi fenomena.Namun oersolannya apa yang patut kita Buat ? Bagi yang bijak mengambil peluang sudah tentu melihat arah aliran komoditi terutama emas akan melonjak dikala ekonomi menjunam dan kita sudah tahu strategi dikalangan kolomerat dunia menurun harga seminimum dan akan megepam naik dengan laju.Jadi kita perlu bijak dalam permainan hal ehwal keduniaan yang menjadi maslahat akhirat.Tapi apa yang lebih pasti kita perlu istiqamah beramal disamping menguruskan urusan dunia secara bijaksana.Dikala kapitalis runtuh bersama sistem demokrasi mereka Daulah Islam pasti tertegak.Allah SWT boleh menjadikan sesuatu tanpa bersebab seperti kelahiran Nabi Isa AS.Namun sejarah menunjukkan sejarah kebangkitan kebenaran ( Islam ) melalui jerih perih perjuangan yang tidak bernoktah.kerana disitulah peluang untuk kita meraih habuan akhirat yang sehari disana seprti 1000 tahun di alam dunia ini."

***Rujukan : http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=10760